Divendres 23 de febrer de 2007
JAMIE NOTARTHOMAS
+
BOYS DAMM
Properament us penjarem més informació.
l cantant no va poder, en aquell primer disc, donar el cop de timó musical necessari que li calia per presentar-se en societat com a nou cantautor, més enllà dels pros i contres relacionats amb el seu passat musical. Per això, a mig camí entre aquell primer disc i aquest segon, el de Girona va presentar l'espectacle Sota la pell, un directe que mostrava més clarament els camins que volia seguir Quintana en el futur immediat. I així arribem a la tardor del 2004, data en què Quintana fa el pas d'editar el seu disc més valent, Les claus de sal, una llarga col·lecció de cançons, dinou, que ens descobreixen el Quintana més íntim i introspectiu. Gravat sense bateria, amb percussions molt limitades i una forta presència del piano, aquest segon disc esdevé en realitat el primer d'una nova etapa, molt més personal i absolutament allunyada d'un passat musical del qual, tot i no renunciar, el cantant no se'n vol aprofitar.
ls: "Erabakia" (Elkar, 1990), "Ia Xoragarria (Elkar, 1992) i "Euskadi jende gutxi" (Esan Ozenki, 1993).
á en nuestras manos", iniciativa d'Amnesty International, "Itsasoan urak handi dire" en homenatge a Julen Lekuona, "Euskadi con Galicia".
Aquest gitano català és membre habitual del grup de Tomatito i, sobretot, del de Paco de Lucía. Al costat del mestre d'Algeciras canta des de 1997, primer formant part del sextet i, actualment, de la nova banda amb què gira Cositas buenas, disc en el qual també col·labora el cantaor. Alhora, desenvolupa la seva carrera com a solista. El 1988 va gravar el seu primer disc Fuego, primo fuego (Jercar). Va publicar en 1993 Duquende y la guitarra de Tomatito i ja l'any 2000, sota la batuta d'Isidro Muñoz, Samaruco.
El seu encontre amb Cuba genera, a més d'una meritòria recopilació (Semilla de Son, BMG-RCA, 1992) en la que Santiago es fa a un costat i deixa passar la llum que emanen figures soneras com Compay Segundo o el Trio Matamoros, la intenció de posar en primer pla un concepte musical -fins llavors minoritari a Espanya- que conjuga el lirisme popular més aventurer i místic espanyol i les tradicions rítmiques africanes.
Col·labora en l'organització dels Encuentros de poetas i soneros cubanos a la Casa d'Amèrica de Madrid (1993) i els Encuentros del Son y el Flamenco de la Fundación Luis Cernuda de Sevilla (1994 i 1995). Crea la nova marca de produccions NSL (Nueva Sociedad Lírica). Amb ella produeix la Antologia de Francisco Repilado, Compay Segundo (GASA, 1996).
Las Malas Lenguas Tour 2005 Clásicos de la electricidad suposa la posada en escena de clàssics del rock adaptats a l'espanyol i al costat del seu germà Luis actuarà en directe per tot Espanya abans d'entrar a l'estudi d'enregistrament a donar suport digital a la idea.
La seva obra en solitari és àmplia i inclasificable, tot movent-se entre el més experimental i el més accessible. Ha creat alguns discos bonics i poètics (Paris 1919, 1973; Music for a new society, 1982; Fragments of a rainy season, 1992). En la música per al cinema ha trobat un lloc còmode per a les seves idees, tot i que no a Hollywood; ha preferit produccions independents bàsicament a Europa: Algo salvaje, 1986; Basquiat, 1996; American psycho, 2000. Els seus concerts acostumen a estar guarnits amb la seva veu, un piano i una guitarra.2. Velvet Underground: Sweet Jane
osa molt dura sota el rostre angelical de Suzanne Vega, cal plantejar-se si des de llavors ha evolucionat. “Encara sóc capaç de lluitar, però no d'una manera tan física. Encara haig de contraatacar per a defendre'm, per a definir-me. Crec que és la llei de la vida”.
Per a completar una visió d'aquesta dona forta d'apariència fràgil, cal llegir un llibre seu escrit el 1999, The Passionate Eye, The Collected Writings of Suzanne Vega. S'hi recopilen les seves cançons i poesies, les cançons que ha escrit per a d'altres artistes (de Joe Jackson a Philip Glass), articles de premsa, relats curts i fins i tot una divertida (i insolent) entrevista que li va fer aquell seductor trapella que anomenen Leonard Cohen.
Un any més tard, el llarga durada LATE FOR THE SKY amb cançons del nivell de FOUNTAIN OF SORROW donaria pas a una pausa en la seva carrera... Dos anys de reflexió marcats per la pèrdua de la seva dona farien que l’artista tornés amb un disc fortament influït per les seves ultimes vivències personals. L'estiu de 1977 una nova gira porta al cantant per tota Amèrica i enregistra un dels millors àlbums de la seva carrera, RUNNING ON EMPTY, un disc ple de temes que junts composaven una espècie de "on the road" que fa d’aquest treball un dels imprescindibles en la seva discografia.
sortir a la venda The future, un disc que seria seguit per nou anys de silenci, només trencat per algun disc en directe o recopilatoris diversos. Finalment l'any 2001 enregistra Ten new songs i, el 2004, Dear Heather.